τα εν οίκω... εν δήμω
Επικοινωνία: peramahalas@gmail.com

Τρίτη 8 Δεκεμβρίου 2015

H Pontiac και το παγωτό !

Η ιστορία μας* λοιπόν, συνέβη μεταξύ ενός πελάτη της General Motors και της Customer-Care Executive υπηρεσίας της, όταν το τμήμα της Pontiac της General Motors έλαβε το εξής παράπονο από αυτόν:

"Αυτή είναι η δεύτερη φορά που σας γράφω, και δεν σας κατηγορώ που δεν μου απαντήσατε, γιατί ακούγεται τρελό, αλλά οφείλω να σας επισημάνω και πάλι τα παρακάτω:

Eίναι γεγονός ότι έχουμε παράδοση στην οικογένειά μας, να τρώμε παγωτό για επιδόρπιο μετά το δείπνο κάθε βράδυ. Αλλά επειδή το είδος του παγωτού που τρώμε διαφέρει κάθε βράδυ καθώς μετά το δείπνο η οικογένεια μου ψηφίζει σχετικά με το τι γεύση θα επιλέξουμε, κατόπιν εγώ με το αυτοκίνητο μου πηγαίνω στο πλησιέστερο παγωτατζίδικο να το αγοράσω.

Είναι επίσης γεγονός ότι πρόσφατα αγόρασα ένα νέο Pontiac και από τότε οι ΄΄επισκέψεις΄΄ μου στο παγωτατζίδικο, μου έχουν δημιουργήσει το εξής πρόβλημα. Συγκεκριμένα, κάθε φορά που αγοράζω παγωτό βανίλια, όταν γυρνώ στο αυτοκίνητό μου μετά την αγορά, αυτό δεν παίρνει μπροστά !
Με οποιαδήποτε άλλη γεύση το αυτοκίνητο αρχίζει μια χαρά. Θέλω να ξέρετε ότι όσα γράφω τα εννοώ σοβαρά για το θέμα αυτό, άσχετα με το πόσο ανόητο μπορεί να ακούγεται. Τι φταίει σε ένα Pontiac που το καθιστά ανίκανο να εκκινήσει όταν παίρνω παγωτό βανίλια και εύκολα ξεκινά κάθε φορά που παίρνω οποιοδήποτε άλλο είδος; "

 Ο πρόεδρος της Pontiac ήταν δικαιολογημένα δύσπιστος για την επιστολή, αλλά έστειλε ένα μηχανικό καλού κακού να το ελέγξει. Ο τελευταίος αισθάνθηκε ευχάριστη έκπληξη όταν έγινε αποδεκτός με ιδιαίτερη εγκαρδιότητα από τον πελάτη της ιστορίας μας. Αυτό λοιπόν που συμφωνήθηκε μεταξύ τους ήταν αμέσως μετά το δείπνο, να μπαίνουν στο αυτοκίνητο και να κατευθύνονται στο παγωτατζίδικο. Εκείνο το βράδυ, συμπτωματικά είχε αποφασισθεί από την οικογένεια, η γεύση του παγωτού βανίλιας και αρκετά βέβαιος ο πελάτης, με την επιστροφή στο αυτοκίνητο και το παγωτό ανα χείρας, καθώς γύριζε τη μίζα, η συνέχεια τον επιβεβαίωσε καθώς η μηχανή της Pontiac δεν εκκινούσε. Ο  μηχανικός αποφάσισε να είναι παρών για τρεις ακόμα νύκτες.

 Τη 1η, πήραν γεύση σοκολάτα. Το αυτοκίνητο ξεκίνησε κανονικά. Τη 2η, επιλέχθηκε γεύση φράουλα. Και πάλι το αυτοκίνητο ξεκίνησε κανονικά. Τη 3η νύχτα διαλέχτηκε και πάλι η βανίλια. Το αυτοκίνητο αυτή τη φορά αρνήθηκε να ξεκινήσει.

Ο μηχανικός, ως άνθρωπος λογικός, δεν μπορούσε να πιστέψει ότι το αυτοκίνητο του πελάτη ήταν ΄΄αλλεργικό΄΄ σε παγωτό βανίλια. Ως εκ τούτου, αποφάσισε να συνεχίσει τις νυχτερινές επισκέψεις του για όσο χρονικό διάστημα απαιτούνταν για να λύσει το πρόβλημα. Είχε ήδη αρχίσει να κρατά σημειώσεις: για την ώρα της ημέρας, για τον τύπο του καυσίμου, για το χρόνο μετάβασης και επιστροφής, κ.α.

Σε σύντομο χρονικό διάστημα, είχε τη 1η διαπίστωση. Ο πελάτης, χρειαζόταν λιγότερο χρόνο για να αγοράσει βανίλια από οποιαδήποτε άλλη γεύση. Αυτό οφειλόταν στη διάταξη του καταστήματος. Επειδή η βανίλια ήταν η πιο δημοφιλής γεύση, ήταν σε ξεχωριστή θέση στο μπροστινό μέρος του καταστήματος για γρήγορη πώληση και εξυπηρέτηση των πελατών. Όλες οι άλλες γεύσεις κρατήθηκαν στο πίσω μέρος του καταστήματος σε άλλο ψυγείο γεγονός που απαιτούσε πολύ περισσότερο χρόνο για να προετοιμασθεί από τον υπάλληλο το προς πώληση προϊόν.

 Το ερώτημα όμως για το μηχανικό παρέμενε. Ποιος ήταν ο λόγος που το αυτοκίνητο δεν ξεκινούσε με το παγωτό βανίλια!

Δεν άργησε να βρει την απάντηση. Ο χρόνος ήταν πλέον το πρόβλημα και όχι το παγωτό βανίλια φυσικά ! Συγκεκριμένα, στο αυτοκίνητο συνέβαινε το φαινόμενο του «Κλειδώματος Ατμών" ή «Vapor Lock» όπως είναι η αγγλική ορολογία στα μηχανοκίνητα. Αυτό συνέβαινε κάθε βράδυ, αλλά ανάλογα με το επιλεγμένο παγωτό, ο χρόνος που απαιτούνταν για να κρυώσει ο κινητήρας δεν ήταν αρκετός με την επιλογή του παγωτού βανίλιας σε σχέση με τις υπόλοιπες γεύσεις παγωτών, που λόγω της χωροταξίας του καταστήματος, ανάγκαζαν τον υπάλληλο να καταναλώνει περισσότερο χρόνο στη προετοιμασία τους. Συνεπώς όταν ο πελάτης αγόραζε βανίλια, ο κινητήρας ήταν ακόμα πάρα πολύ ζεστός και συνέβαινε το «Vapor Lock» που διαρκούσε για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα μέχρι να εξαλειφθεί. Έτσι ο πελάτης δικαιώθηκε και δεν ήταν τελικά ΄΄τρελό΄΄ αυτό το οποίο επικαλούνταν.

...... ακόμα και ένα ΄΄τρελό΄΄ πρόβλημα μπορεί μερικές φορές να είναι πραγματικό
και όλα τα προβλήματα φαίνονται απλά μόνο όταν βρεθεί η λύση κατόπιν ήρεμης και διεισδυτικής σκέψης.

Δεν υπάρχει "αδύνατο"  πρόβλημα χωρίς ειλικρινή προσπάθεια ...  Αυτό που πραγματικά έχει σημασία είναι η στάση και αντίληψη σε κάθε πρόβλημα, όσο απλό ή σύνθετο μπορεί να μας φαίνεται .....

 *********
Πηγήmusicheaven
*Σημείωση Αντικλειδιού: Χωρίς αυτό να μειώνει καθόλου το διδακτικό της χαρακτήρα της, ν αναφέρουμε ότι η ιστορία αυτή δεν είναι μάλλον πραγματική. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα θρύλο/μύθο που εμφανίστηκε σε έντυπη μορφή το 1978 αν και οι ακριβείς απαρχές του δεν είναι δυνατό να εντοπιστούν. 
Αντικλείδι , http://antikleidi.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου