τα εν οίκω... εν δήμω
Επικοινωνία: peramahalas@gmail.com

Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2015

Διαπιστώσεις…και ο Ορισμός

     Γιάννης Μακριδάκης
Φυσικός καλλιεργητής – συγγραφέας

Διαπιστώσεις
Στην Ελλάδα όταν διανύεις τη δεκαετία των 40 :

Απογοητεύεσαι επειδή βλέπεις ότι όσοι συνομήλικοί σου έζησαν καθ’ όλα τα χρόνια της νιότης σας ως ερωτικά συντηρητικοί ή σεξουαλικά καταπιεσμένοι από την κοινωνία, λαμβάνουν τώρα διακεκριμένες θέσεις εξουσίας εθνικής ή τοπικής εμβέλειας.


Επίσης αηδιάζεις αλλά ταυτόχρονα αγαλλιάζεις κιόλας επειδή βλέπεις όσους εκ των λίγο μεγαλυτέρων σου, αυτούς δηλαδή που που έχουν καβαντζάρει τα 50, και παρίσταναν όλα τα προηγούμενα χρόνια τους αριστερούς, ανθρωπιστές, πνευματικούς, κοινωνικά ενεργούς, συνειδητοποιημένους πολίτες, καλογαμημένους, ακομπλεξάριστους κλπ, κλπ, κλπ, να εξευτελίζονται αδιάντροπα στα μάτια των ίδιων των παιδιών τους, γενόμενοι οι ίδιοι χειροκροτητές και οικόσιτα των προαναφερθέντων εξουσιολάγνων στερημένων.

Ορισμός
 Αγαπημένος μου φίλος και σπουδαίος καλλιτέχνης εικαστικός με ρώτησε σήμερα τι είναι Πολιτισμός και μου είπε ότι χρειάζεται, έχει ανάγκη μιαν απάντηση.
Όλως τυχαίως(;) το ερώτημα αυτό το απάντησα πολύ πρόσφατα μέσα μου, θεωρώ δε ότι το έχω τεκμηριώσει πλέον πλήρως και με τον νου και με την ψυχή. Του έγραψα λοιπόν την απάντησή μου, τον ορισμό στον οποίον έχω κατασταλάξει:

Πολιτισμός είναι να χέζεις σπόρους ζωντανούς κάθε πρωί στη γη.

1 σχόλιο:

  1. Πολιτισμός για μένα είναι να ταίζεις τη γενιά σου ακόμα κι όταν έχεις φύγει από τη ζωή. Αυτό αισθάνθηκα χθες που έτρωγα πορτοκάλια από την πορτοκαλιά που φύτεψε ο παππούς μου ( ο οποίος εχει φύγει από τη ζωή εδώ και 35 χρόνια

    ΑπάντησηΔιαγραφή