τα εν οίκω... εν δήμω
Επικοινωνία: peramahalas@gmail.com

Σάββατο 28 Αυγούστου 2010

Βρε ουστ…


Ξεκινούν απόψε οι εκδηλώσεις του Πολιτιστικού Συλλόγου εν όψει του Πανηγυριού και όπως συμβαίνει κάθε χρόνο θα σκάσουν μύτη και οι πολιτικάντηδες. Χειραψίες, φιλοφρονήσεις, ψεύτικα χαμόγελα και μεγάλες υποσχέσεις (και «λίγο» γλείψιμο απ’ τη μεριά μας).
Θα δράξουν την ευκαιρία με περισσό θράσος  (πάντα το είχαν) όχι να συμμετέχουν στη χαρά μας ως απλοί συμπολίτες (λέμε τώρα) αλλά να εκμεταλλευτούν το συγκεντρωμένο πλήθος για προσωπικό και μόνο όφελος. Γιατί αν μας πουν (πάλι) ότι νοιάζονται για το χωριό μας ... μπορεί και να βάλουμε τα γέλια αν δε κάνουμε κάτι πιο πολιτισμένο…
Μπορούμε να αδιαφορήσουμε κι εμείς!
Υ.Γ.  Ο Πολιτιστικός Σύλλογος να μη δώσει σε κανέναν τη χαρά να ανεβεί στο βήμα.
Πολίτης (μάλλον αγανακτισμένος)

13 σχόλια:

  1. καλα ρε παιδια είναι αλήθεια...?θυμωσε ο λαζαρος και εφυγε γιατι δεν του τραβηξαν την καρεκλα να καθησει? περασα και γω απο συλλογο και ξέρω.το αγχος που εχεις εκεινες τις ωρες δικαιολογει και παραλήψεις και στο κατω κατω σιγα το παραπτομα.απλα εδειξε με την σταση του την αντιπαθεια του προς το στανο για μια ακομη φορα.αρα καλα λεει ο τιτλος την αναρτησης.βρε..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. και να πληρωνουν τα σουβλακια και τις ρετσινες.τερμα η τζαμπαρια…
    …ακουσα ότι ο παχτας εδωσε χρηματα στον πολιτιστικο
    απορια 1 ποσα ήταν;
    απορια 2 γιατι τα εδωσε;
    απορια 3 τοσο πλουσιος ειναι;
    απορια 4 δικαιουτε τζαμπα σουβλακια;
    απορια 5 μα τελος παντων ακομα πιανουν αυτες οι συνταγες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Διαψεύσθηκαν όλοι:
    Δεν ήλθαν οι πολιτικάντηδες. Ούτε ο «λάζαρος»12:45 μ.μ.
    Ήλθε ο Δήμαρχος με τον έναν αντιδήμαρχο, γύρω στις 11, μπήκαν στο προαύλιο του Σχολείου, ενώ έπαιζε η ορχήστρα. Κατευθύνθηκαν, χαιρετώντας, προς τα μπροστινά τραπέζια. Κάποιοι τους πρότειναν να καθίσουν στο τραπέζι τους, μια και δεν είχαν πού να καθίσουν, στάθηκαν όρθιοι, περίμεναν για κάμποσο μόνοι τους, κάνανε μεταβολή, πλήρωσε ο Δήμαρχος στην έξοδο 50,00 € και έφυγαν.
    Το somporo διεκδικεί συμμετοχή στον πολιτισμό, όπως και ο 12:45 μ.μ. ως μέλος συλλόγου. Ο πολιτισμός ποτέ δεν συμβαδίζει με ανοίκειες εκφράσεις. Ο καθένας είναι υποχρεωμένος να μαθαίνει, αλλά και να διδάσκει πολιτισμό, έστω και με προσωπικό κόστος, καθότι «φίλος μεν Πλάτων, φιλτάτη δε αλήθεια».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αν και έχουμε ακόμα μέρες μπροστά μας, μακάρι να διαψευσθούν όλοι. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι έμεινε κάποιο ίχνος αξιοπρέπειας ή «τσίπας» όπως λέμε εμείς οι χωριάτες και να δηλώνει το τέλος της πολιτικής κοροϊδίας. Αλλά αυτό δεν ακούγεται ουτοπικό;
    Η «ανοίκεια» λαϊκή έκφραση της ανάρτησης αποτυπώνει ακριβώς τη δυσαρέσκεια και την περιφρόνηση του κόσμου σ’ αυτή την τακτική των πολιτικών και δεν απευθύνεται απαραίτητα σε πρόσωπα. Παράδειγμα, μπορεί ο κόσμος να είναι δυσαρεστημένος από το Δήμαρχο, αλλά απέναντι στο Λάζαρο είναι ιδιαίτερα φιλικός και αυτό δεν μπορεί να το διαψεύσει.
    «φίλος μεν Λάζαρος, φιλτάτη δε αλήθεια»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτό το σχόλιο ξαναστάλθηκε. Αν και πέρασαν πάνω από δεκα ώρες δεν αναρτήθηκε ακόμη.
    Προς somporo:
    Δεν ξέρω αν θα διαψευσθούν. Πάντως ο 2:44 μ.μ. δεν διαψεύσθηκε, καθώς αυτό που υπονοούσε, με την αναφορά του στο θεσμό και όχι στο πρόσωπο, το επιβεβαίωσες ευθέως. Ότι δηλ. δεν έχεις πρόβλημα να απαξιώσεις τον θεσμό, με δικαιολογία τη φιλική συμπεριφορά στο πρόσωπο. Ούτε σε δικαιολογούν τα εισαγωγικά στο ανοίκεια που αναφέρεται στην φράση, που κάθε άλλο παρά λαϊκή έκφραση αποτελεί. «φιλτάτη μεν η αλήθεια, πλέον φιλτάτη δε η ΑΛΗΘΕΙΑ»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Διευκρίνηση:
    Λαμβάνουμε γνώση των σχολίων μέσω email και αυτό ήρθε μόνο μία φορά. Για τυχόν καθυστέρηση κατανοητό αφού αυτή την περίοδο έλεγχος για νέα μηνύματα γίνεται 3-4 φορές την ημέρα. Το σίγουρο είναι ότι δεν υπήρχε καμία σκοπιμότητα στην καθυστέρηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εδώ θίγονται δυο θέματα:
    Το ένα αφορά το Δήμαρχο που έφυγε από την εκδήλωση και το άλλο την ανάρτηση.
    Στην πρώτη περίπτωση η συμπεριφορά του Δημάρχου δεν ήταν πρέπουσα γιατί οι άνθρωποι του Πολιτιστικού, σεβόμενοι τους θεσμούς, είχαν κρατημένα δύο τραπέζια με ανθοδέσμες. Δεν ξέρω ποιους περίμεναν αλλά ο Δήμαρχος με τον αντιδήμαρχο άργησαν να έρθουν και επειδή είχε πολύ κόσμο οι καρέκλες έγιναν άφαντες. Αφού στάθηκαν για λίγο όρθιοι, εκνευρίστηκαν και έφυγαν πληρώνοντας από αντίδραση στην έξοδο και όχι όπως όλοι κατά την είσοδο.

    Σχετικά με την ανάρτηση τώρα.
    Αντί να προβληματίζει τους αιρετούς η απογοήτευση και η αντίδραση του κόσμου, τρομάζει. Δεν είναι το somporo και οι πολίτες που απαξιώνουν τους θεσμούς και τις αξίες αλλά τα πρόσωπα που τις υπηρετούν.
    Αυτή η κρίση εμπιστοσύνης δεν οφείλεται στον πολίτη αλλά στα πολιτικά πρόσωπα που συστηματικά τον κοροϊδεύουν.
    Βρε ουστ …
    στην κοροϊδία αλλά και σ’ αυτούς που τη διαιωνίζουν…ως πολιτική πρακτική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μι του συμπαθιου αλλα ουλα αυτά που γραφιτι εινι ψιεματα.
    Οι πουλιτιφταδις ιπειδι ερντι μια φουρα του χρονου χερουντι που μας βλιεπν κι μας περν ουλνοι απου χερ. Ιμενα μια φουρα ενας μι πηρι τρεις φουρες απου χερ. Τόσου πουλι χαρκι. Ιστιρα αμα λιεν κι κανιεν λοου παραπαν φταιι κι του ρακι. Μη τσ’ σνιριζιτι κι αυτνοι ανθρουπ εινι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Διάβασα το παρακάτω κείμενο στο μπλοκ Ιερισσός
    http://ierissos.blogspot.com/

    «Παρακολουθούμε, εδώ και μερικούς μήνες, τα καμώματα και τις επιδόσεις του πολιτικού προσωπικού του Νομού και των Δήμων μας που μας κυβέρνησε, μας κυβερνάει και φιλοδοξεί να μας ξανακυβερνήσει στους νέους μεγάλους Καλλικράτειους Δήμους και στην Περιφέρεια. Να γελάς και να κλαις με τσιρίδες. Κι όσο πλησιάζει ο καιρός για τις εκλογές τόσο περισσότερο αποκαλύπτεται η τρομερή τους ανηθικότητα, η ανεπάρκεια, η άμετρη φιλοδοξία, ακόμα και το ψώνιο –τολμώ να πω- μερικών. Είμαστε για λύπηση, εάν αναλογισθούμε το τι ποιότητες ανθρώπων καθορίζουν τόσο σοβαρά πράγματα στον τόπο και στην ζωή μας.
    Σας προκαλώ να σκεφτείτε έναν - έναν όλους αυτούς που διαγκωνίζονται στα χρίσματα των κομμάτων εξουσίας, στις τηλεοράσεις και στα πανηγύρια, και να αναλογισθείτε αν διακατέχονται από ίχνος τσίπας και αρχών, από ίχνος ηθικής –απλής ηθικής, την πολιτική ή δεν την είχαν ποτέ, ή την έχουν χάσει προ πολλού. Δείτε τους έναν – έναν και σκεφτείτε τον βίο και την πολιτεία τους, τις συμπεριφορές και τις κωλοτούμπες τους, για να καταλάβετε τι κουμάσια είναι.
    Θέσεις, επιθέσεις, μεταθέσεις, παραθέσεις, αναθέσεις –εσχάτως και καταθέσεις- όλα χωρίς κανόνες και αρχές. Στα κόμματα εξουσίας το σούργελο έχει ξεφύγει σε πρωτοφανή βάθη, χωρίς να μπορούν πια να κρατηθούν ούτε τα στοιχειώδη προσχήματα (των βουλευτών συμπεριλαμβανομένων). Καταγγέλλονται αλλαξοκωλιές, διαπλοκές, αχαριστίες, συναλλαγές, ξεπουλήματα, προδοσίες, όλα στον βωμό της προσωπικής αναρρίχησης και της φιλοδοξίας. Παιδικές χαρές βλέπουμε κάθε βράδυ στα τοπικά κανάλια και ακόμα είμαστε στο στάδιο της διαμόρφωσης των υποψηφιοτήτων. Σκεφτείτε τι οχετός μας περιμένει όταν αρχίσει ο προεκλογικός αγώνας.
    Όποιον τον βολεύει Το Κόμμα, το παίζει «κομματικός», όποιον δεν τον βολεύει, το παίζει «ανεξάρτητος και με την κοινωνία». Οι ίδιοι άνθρωποι, κατά περίσταση, μπορούν να αλλάξουν προβιά και να προτάξουν ότι τους αβαντάρει. Το επόμενο ένδοξο στάδιο είναι να αναγορευτούν ως χαρακτηριστικά επιλογής υποψηφίων, ο κοντός, ο φαλακρός, ο γαλανομάτης, ή ότι άλλο βολεύει σ’ αυτόν τον απίθανο συρφετό της λαμογιάς και της κοινωνικής αποσύνθεσης.
    Για να επιβιώνουν όμως και να ξαναγεννούνται από τις στάχτες τους, ανεξαρτήτως κόμματος, φαίνεται πως τους έχουμε μέσα μας. Κατά πως λέει ο Σεφέρης:
    «Και ψυχή
    ει μέλλει γνώσεσθαι αυτήν
    εις ψυχήν
    αυτή βλεπτέον:
    τον ξένο και τον εχθρό τον είδαμε στον καθρέφτη.»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Από την ανάρτηση, τα σχόλια και τα γεγονότα βγαίνει αβίαστα το συμπέρασμα:
    Το somporo με την ανάρτησή του 28 Αυγούστου ώρα 7:34 μ.μ. προσπαθεί να προκαταλάβει τους διοργανωτές και το πετυχαίνει, φέρνοντάς τους σε δίλημμα πώς να συμπεριφερθούν σ’ αυτούς που οι ίδιοι έστειλαν ιδιαίτερες προσκλήσεις. Σύμφωνα με τα συνηθισμένα και το «πρωτόκολλο» ξέρουν τί απαιτείται. Εξάλλου δεν είναι η πρώτη χρονιά. Βρίσκονται όμως σε δύσκολη θέση καθώς η ανάρτηση επιτάσσει:
    «Μπορούμε να αδιαφορήσουμε κι εμείς!
    Υ.Γ. Ο Πολιτιστικός Σύλλογος να μη δώσει σε κανέναν τη χαρά να ανεβεί στο βήμα.»
    Αφήνονται λοιπόν τα πράγματα να κυλίσουν μόνα τους και ότι ήθελε προκύψει…
    Ο μόνος λοιπόν που δεν διαψεύσθηκες είσαι ο somporo. «Παράγεις πολιτισμό». Παραμένει όμως το ερώτημα που σου θέτουν και σε άλλες αναρτήσεις, όπως στην ανάρτηση «Αντιρρησίες συνείδησης»: Συμφωνούν οι Στανιώτες;…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αλίμονο αν το somporo λειτουργούσε με γνώμονα την κοινή γνώμη των κατοίκων! Τότε θα υπήρχε μεγάλη απόκλιση από τους λόγους που δημιουργήθηκε και τους οποίους αναφέραμε σε άλλες αναρτήσεις. Δίνεται όμως η δυνατότητα να εκφράσουν τις αντιρρήσεις τους και να γίνει διάλογος (σόμπορο). Όμως για ένα να είσαι σίγουρος ότι για το περιεχόμενο της συγκεκριμένης ανάρτησης, που έχει συζητηθεί πολλές φορές στα καφενεία και γενικά σε μαζώξεις, συμφωνούν οι περισσότεροι αν όχι όλοι.
    Ο κόσμος το ‘χει τούμπανο κι εμείς κρυφό καμάρι…
    Γιατί αλήθεια, τρομάζει τόσο πολύ η δυσαρέσκεια και η απαξίωση του κόσμου;
    Οι ιδιαίτερες προσκλήσεις που στέλνονται είναι πια μια τυπική διαδικασία και όχι ουσιαστική. Οι αμφίπλευρες δημόσιες σχέσεις που αναπτύσσονται έχουν να κάνουν με τη διεκδίκηση κάποιων εφήμερων παροχών από τη μία πλευρά και τη δημιουργία εντυπώσεων από την άλλη.
    Τέλος η ανάρτηση (την οποία μας έστειλε φίλος και συνεργάτης του somporo και εμείς δημοσιεύσαμε γιατί πιστεύουμε ότι ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα), δεν επιτάσσει, αλλά προτρέπει και αναφέρεται στην κοροϊδία που εισπράττουν οι κάτοικοι κάθε φορά αφού οι εκδηλώσεις έχουν καταντήσει βήμα εξαγγελιών που δεν υλοποιούνται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Λαζαρε βγες απ την ανωνυμία σου.εχεις καταντήσει πολύ γραφικός.εχεις κακιες συναναστροφες και μαλλον εσυ επηρεαζεσαι.προσεξε γιατι αυτο θα γυρισει εναντιον σου ,ηδη αρχισε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αρναία 2-9-2010, ώρα 19:15.
    Αγαπητό Σόμπορο, με αφορμή σχόλιο αναγνώστη σου, θα'θελα, για άλλη μια φορά να ενημερώσω τους πάντες ότι η κάθε καταχώρησή μου σε οποιοδήποτε έντυπο ή blog φέρει πάντοτε την υπογραφή μου, όποιο κόστος, προσωπικό ή πολιτικό,κι αν μου προσδίδει το περιεχόμενό της. Για του λόγου το αληθές, μπορείτε να προστρέξετε σε παλαιότερες αναρτήσεις, όπως πχ η ανοικτή μου επιστολή στο Νομάρχη Χαλκιδικής. Θεωρώ αυτονόητο ότι, από τη στιγμή που ένας άνθρωπος δε διστάζει να συγκρουστεί, επωνύμως και επωδύνως, δε θα φυλάξει την ανωνυμία του για τα λιγότερο σοβαρά...
    Λάζαρος Λαζάρου
    Δήμαρχος Αρναίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή