τα εν οίκω... εν δήμω
Επικοινωνία: peramahalas@gmail.com

Κυριακή 28 Ιουλίου 2013

Πέθανε ο «γερόλυκος» JJ Cale

Ο τραγουδοποιός και τραγουδιστής JJ Cale πέθανε σε ηλικία 74 ετών από καρδιακό επεισόδιο στην Καλιφόρνια. 
Ο JJ Cale, οι μουσικές δημιουργίες του οποίου έγιναν τεράστιες επιτυχίες για πολλούς σπουδαίους καλλιτέχνες, όπως ο Έρικ Κλάπτον, οι «Lynyrd Skynyrd» κ.α., έγινε γνωστός για τον ιδιαίτερο χαλαρό blues ήχο με folk και jazz στοιχεία.
Ο JJ Cale έκανε τις πρώτες του εμφανίσεις σε μπαρ με ζωντανή μουσική στην Οκλαχόμα. Το 1964 μετακομίζει στο Λος Άντζελες όπου εργάζεται ως ηχολήπτης. Το πρώτο του single για την Liberty Records ηχογραφείται το 1965, ενώ το 1966 βγάζει ένα ακόμα single με την ίδια εταιρεία παραγωγής. 
Σε αυτό το single ήταν και το «After Midnight» μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του, που τραγουδήθηκε από τον Eric Clapton, όπως επίσης και το «Cocaine». Οι «Lynyrd Skynyrd» έκαναν επίσης μεγάλη επιτυχία με το «Call Me the Breeze».
 
«Είμαι άνθρωπος των παρασκηνίων. Δεν είμαι ένα γνωστό όνομα. Ο κόσμος έχει ακούσει τη μουσική μου, αλλά όλα τα διάσημα τραγούδια μου έγιναν διάσημα από κάποιον άλλο. Όμως αυτός ήταν και ο στόχος μου», είχε δηλώσει ο JJ Cale το 1990 στην εφημερίδα «Chicago Sun Times».
 
Παρά το χαμηλό προφίλ ο JJ Cale συνέχιζε να ασκεί επιρροή στις νεότερες γενιές μουσικών. Συνολικά από το 1972 Συνολικά, κυκλοφόρησε 14 άλμπουμ, ενώ είχε κερδίσει Γκράμι το 2008 για το άλμπουμ Cocaine που κυκλοφόρησε μαζί με τον Έρικ Κλάπτον.

tvxs

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου