τα εν οίκω... εν δήμω
Επικοινωνία: peramahalas@gmail.com

Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2015

Χρήματα δεν υπάρχουν - Λύσεις υπάρχουν!

Το τελευταίο Θρανίο


Η χώρα μας βρίσκεται εδώ και μια εξαετία στη δίνη μιας πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης. Μιας κρίσης που έχει επηρεάσει κάθε πτυχή της καθημερινότητας των ανθρώπων , που διαπιστώνουν απογοητευμένοι μέρα με τη μέρα, πως οι θυσίες τους  ποτέ δεν είναι αρκετές και πως χρειάζονται να υποστούν κι άλλες. Τα αποτελέσματα της οικονομικής κρίσης είναι εμφανή παντού. Στην παιδεία που μας ενδιαφέρει άμεσα,  φέτος ακόμα δεν έχουν στελεχωθεί όλα τα σχολεία της χώρα, μεταξύ αυτόν και το δικό μας.  Τα χρήματα για τις λειτουργικές δαπάνες έχουν μειωθεί κατά 70% και πολλά σχολεία πέρσι λειτουργούσαν χωρίς κεντρική θέρμανση για πολλές ώρες την ημέρα.

Κι όμως μέσα σ’ αυτό  το ζοφερό κλίμα, όσο κι αν σας φανεί παράξενο, λύσεις για να επιλυθούν πολλά προβλήματα υπάρχουν.  Η πρόταση μας για την προσπάθεια οικονομικής αυτοτέλειας των σχολείων είναι η παρακάτω. Είναι ανέξοδη για τον κρατικό προϋπολογισμό, δημιουργεί θέσεις εργασίας, είναι περιβαλλοντικά ωφέλιμη και προσφέρει έσοδα στα σχολεία.

Η Ε.Ε εδώ και τρία χρόνια χρηματοδοτεί, με ποσοστό 90-100% της δαπάνης, για να την μετατροπή των δημοσίων κτηρίων (σχολεία και νηπιαγωγεία) σε ενεργειακά. Πέρα από τις γνωστές παρεμβάσεις (αλλαγή καυστήρα, δημιουργία θερμοπροστασίας κτιρίου κ.α) χρηματοδοτεί και την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις στέγες των  διδακτηρίων. Πέρα από τα περιβαλλοντικά οφέλη ( τα οποία δεν είναι καθόλου αμελητέα ) το οικονομικό όφελος είναι σημαντικότατο. Με τα χρήματα από την πώληση του ηλεκτρικού ρεύματος, η σχολική μονάδα μπορεί άνετα να καλύπτει, για τα επόμενα 20 τουλάχιστον χρόνια, σημαντικό ποσοστό των λειτουργικών της δαπανών.
Σε πολλές μάλιστα σχολικές μονάδες το ποσοστό θα αγγίζει ή θα ξεπερνά το 100% των δαπανών. Αν λοιπόν καταφέρουμε στα επόμενα τρία ή πέντε χρόνια και τοποθετήσουμε στα περισσότερα διδακτήρια ( είναι πάνω από 30.000 σε όλη τη χώρα)    φωτοβολταϊκά συστήματα, σκεφτείτε το όφελος τόσο στο περιβάλλον, όσο και στην οικονομία. Για τα επόμενα χρόνια τα περισσότερα διδακτήρια θα είναι οικονομικά αυτόνομα και δεν θα εξαρτώνται από τον κρατικό προϋπολογισμό για τις λειτουργικές τους δαπάνες.    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου