τα εν οίκω... εν δήμω
Επικοινωνία: peramahalas@gmail.com

Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

Οι μεγάλοι μου Δάσκαλοι




Γιάννης Μακριδάκης

Μόλις επέστρεψα από την πρόσφατη μικρή περιοδεία μου, βρήκα μια μεγάλη έκπληξη να με περιμένει.
Ο μπάρμπα Στέλιος Λεωνής, κοντά στα 90 χρόνια του πια, εξέδωσε το βιβλίο με τα τοπονύμια και τις γενεαλογίες του χωριού του και το παρουσιάζει μεθαύριο Σάββατο στη Χίο, μου είχε αφήσει δε και μήνυμα ότι θέλει να συμμετέχω κι εγώ στο πάνελ της παρουσίασής του!
Δεν μπορώ να αρνηθώ τίποτε στον αγαπημένο μου μπάρμπα Στέλιο. Αυτός και ο αδερφός του ο Παναγής είναι οι δύο πιο μεγάλοι μου δάσκαλοι στη ζωή και το εξομολογούμαι πρώτη φορά αυτό έχοντας πλήρη γνώση του λόγου μου.
Ο Στέλιος, μεσανατολίτης και έγκλειστος στα Σύρματα στο Ντεκαμερέ και την Ασμάρα, εξόριστος κατόπιν εδώ στον Άη Στράτη και τη Μακρόνησο ήταν για μένα ο άνθρωπος που μου έμαθε τη σύγχρονη Ιστορία μέσα από τις μαρτυρίες του, με δίδαξε την Αξιοπρέπεια, την Πίστη στην Ιδέα και στο τέλος έγινε η αφορμή για να εκδώσω το πρώτο μου βιβλίο τους Συρματένιους.

Ο αδερφός του ο Παναγής, ζώντας και μιλώντας πάντοτε στη σκιά του Στέλιου, ίδιας πορείας ζωής άνθρωπος κι αυτός, λαϊκός καλλιτέχνης στην ξυλογλυπτική, βαθιά φιλοσοφημένος, ήταν ο πρώτος άνθρωπος που μου μίλησε πριν από 15 χρόνια για τη σημασία του να ζεις κοντά στη γη, του να κάθεσαι σε μια πέτρα, του να μιλάς με τα φυτά και τα δεντρά, του να πιάνεις το χώμα κάθε μέρα στα χέρια σου, ήταν ο άνθρωπος που ονόμαζε Έργο ένα ξυλόγλυπτο αλλά και μια ξερολιθιά και ένα μπαξέ, όλα Έργα του τα έλεγε και δεν ξεχώριζε το ένα από το άλλο ως πιο σπουδαίο ή λιγότερο.
Τα δυο αδέρφια λοιπόν, οι δυο αγαπημένοι μου γέροντες με έχουν επηρεάσει συνδυαστικά στη ζωή και στην τέχνη μου όσο κανένας άλλος.
Τους έχω ηχογραφήσει δεκάδες φορές, τους έχω εκδώσει στο Πελινναίο με τη μορφή άρθρων, τους έχω εκδώσει ηχητικό cd, τους έχω κάνει βιβλίο και τελευταία τον Στέλιο τον έκανε και ταινία μικρού μήκους ο Γ. Μπακόλας εμπνευσμένος από ένα μικρό μου αφήγημα βασισμένο πάνω σε μία δική του μαρτυρία.
Το Σάββατο λοιπόν ώρα 8μμ θα μου δοθεί η ευκαιρία να τους ευχαριστήσω δημόσια κατά την παρουσίαση του βιβλίου του μπάρμπα Στέλιου στο Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Χίου. Να τους ευχαριστήσω που ήταν τόσο σημαντικοί για μένα στη ζωή και που με έμαθαν από κοινού πώς κερδίζεται και πώς διατηρείται η Αξιοπρέπεια…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου